22 Şubat 2011 Salı

Bilinen en eski aşk şiiri

Haftanın şiiri - 14 Şubat 2011

Bu özel günde size, bilinen en eski aşk şirini yollamak istiyorum..
Sümer tabletleri içinden çıkan bu şiirin yazılma zamanı MÖ 2000-2100 yılları arası.
Bu tablet, bugün Irak sınırları içinde yer alan Nippur bölgesinde 1880 yılında bulunmuş.
Şiiri,  Kral Şusin'e aşkını ilan eden bir rahibenin yazdığı şünülüyor.
Kral ile rahibenin birleşmelerinin arifesinde yazıldığı sanılan bu şiirde, rahibe Aşk ve Bereket Tanrıçası İnanna'yı, Kral ise Çobanların Tanrısı Dumuzi'yi temsil ediyordu.
Bu şiirin çevirisini, Sümer tabletlerini okuyabilen nadir kişilerden biri olan Muazzez İlmiye Çığ yapmış....

Sevdiklerinizle geçirdiğiniz güzel bir gün, hafta, yıl, hayat olsun önünüzde :-)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Damad
ım, kalbimin sevgilisi
Güzelliğ
in büyüktür, baldan tatlı

Aslan, kalbimin kı
ymetlisi,
Güzelliğ
in büyüktür, baldan tatlı
.
Benim değ
erli okşayışlarım baldan tatlı
r.
Yatak odası
nda bal doludur.
Güzelliğinle zevklenelim,
Aslan seni okş
ayayı
m,
Benim değ
erli okşayışlarım baldan tatlı
r.
Damadı
m benden zevk aldı
n.
Anneme söyle sana güzel
ş
eyler verecektir.
Babam sana hediyeler verecektir.

Sen beni sevdiğ
in için,
Lütfet bana okş
ayışları
.
Benim Tanrı
m, benim koruyucum.
Tanrı
Ellil'in kalbini memnun eden Ş
usin'im,
Lütfet bana dokunuş
ları.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder